5 דברים שלא ידעתם על פנסיה

5 דברים שלא ידעתם על קרן פנסיה

קרן הפנסיה היא כלי השקעה המאפשר לאנשים לחסוך לפנסיה. זוהי תוכנית חיסכון לטווח ארוך שלרוב יש בה תרומת מעסיק ועובד. הכסף בקרן מושקע והוא גדל עם הזמן, ומספק הכנסה לאדם בעת פרישתו.

קרנות הפנסיה מנוהלות לרוב על ידי מנהל כספים מקצועי (חברות ביטוח ובתי השקעות) המשקיעים את הכספים בשם משתתפי הקרן. קרנות פנסיה ידועות גם כתוכניות פרישה, מכיוון שהן נועדו לעזור לאנשים לחסוך מספיק כסף כדי לחיות ממנו במהלך שנות הפרישה שלהם.

ישנם מיתוסים רבים לגבי פנסיה ואנחנו פה כדי לנפץ את המיתוסים, כמו שאתה לא יכול לקחת איתך את הפנסיה שלך אם אתה עובר מדינות או שאתה צריך סכום חד פעמי כדי להתחיל פנסיה. האמת היא שפנסיה יכולה להיות ניידת, גמישה ובמחיר סביר – אבל אין פתרון אחד שמתאים לכולם!

קרנות פנסיה הן סוג של תוכנית פרישה המטרה העיקרית של קרנות הפנסיה היא תשלום קבצת פרישה לעובדים שפרשו (משכורת בזקנה). קרנות הפנסיה ממומנות על ידי ומשולמות על ידי המעסיקים (לשכירים) – תגמולי מעסיק (6.5%), פיצויים (6% יכול להגיע עד 8.33%) ותגמולי עובד (לרוב 6%), וגם עצמאיים יכולים להפריש לקרן פנסיה.

יכולים לקחת ממני את הקרן פנסיה?

אי אפשר לקחת ממך קרן פנסיה, גם אם תאבד את העבודה (תפוטר או תתפטר). אתה עדיין תקבל את התשלומים החודשיים שלך בעתיד (הכסף שנצבר בקופה נשאר בקופה כולל הפיצויים)

ניתן להעביר כספי פנסיה ממעסיק אחד למשנהו במקרה של מיזוג או השתלטות תאגיד, ניתן גם להמשיך להפקיד על מעסיק שונה במקרה ועברנו לעבודה אחרת

לא ניתן למשוך כסף מקרן פנסיה בתשלום חד פעמי לפני היציאה לפנסיה (וגם לרוב בגיל היציאה לא ניתן) ללא קנסות ותשלום מיסים על הסכום שנמשך שלא כדין.

מיתוס 1: אקבל פנסיה אוטומטית כשאפרוש?

פנסיה היא סוג של הכנסה מפנסיה. הם משולמים בדרך כלל כתשלומים חודשיים קבועים לאנשים שהגיעו לגיל פרישה.

קרן הפנסיה מנוהלת על ידי הגוף המנהל את הקרן. אם לא הוגשה פנייה יזומה לגוף המנהל את קרן הפנסיה, אזי היא לא תימשך והיא תמשיך להיות מנוהלת על ידי החברה או בית ההשקעות.

כשאנשים יוצאים לפנסיה, הם מתמודדים לא פעם עם השאלה האם יקבלו או לא יקבלו קצבה אוטומטית. התשובה לשאלה זו היא שזה תלוי בסוג הפנסיה שנבחרה ואם הוגשה בקשה יזומה למשוך את הכסף מהקרן.

אם אדם לא הגיש בקשה יזומה למשיכת כספו, הוא ימשיך לנהל את כספו על ידי החברה המנהלת את קרן הפנסיה שלו. זה נכון גם אם הם פרשו ועזבו את החברה בה עבד, הקרן לא משלמת כספים באופן אוטומטי ולכן יש לעשות פנייה יזומה לגוף המנהל.

אם ברצונך למשוך את כספך מקרן הפנסיה שלך, תוכל לפנות לסוכן הביטוח או לחברות הביטוח / בית ההשקעות לקבלת סיוע ומתן קבלת קצבה או משיכת פיצויים. הם יעזרו לכם בתהליך הזה ויבטיחו שתקבלו הכנסה חודשית כשתפרוש.

מיתוס 2: הפנסיה מיועדת לגמלאים בלבד?

הפנסיות שיש לאנשים היום לא מספיקות כדי להתקיים בפנסיה. הם צריכים לחסוך מגיל צעיר, כדי שיהיה להם מספיק כסף לעתיד.

הפנסיה שייכות לצעירים ולא רק לגימלאים. לדור הצעיר יש אחריות כלפי האני העתידי שלו ועליו להתחיל לחסוך לפנסיה בהקדם האפשרי.

הפנסיה שייכת לצעירים, והגיע הזמן שנתחיל לדבר על זה ככזה.

מיתוס 3: ניתן לנייד את הקרן פנסיה מחברה לחברה ללא פגיעה בזכויות שלי

ניתן להעביר את קרן הפנסיה מחברה לחברה מבלי לפגוע בזכויות שלי.

אם עובד מנהל את החיסכון הפנסיוני שלו בגוף פנסיוני מסוים, הוא רשאי בכל עת להעביר את כל כספי החיסכון הפנסיוני שלו לגוף פנסיוני אחר, ניתן להעביר את קרן הפנסיה לגוף אחר מבלי לפגוע בזכויות העובד. הדבר אפשרי אם עובד מנהל את החיסכון הפנסיוני שלו בגוף פנסיוני מסוים ומעביר בכל עת את כל כספי החיסכון הפנסיוני שלו לגוף פנסיוני אחר.

החיסכון הפנסיוני לא תמיד מושקע באותו אופן. כאשר תשנה את דעתך לגבי המכשיר הפנסיוני, תוכל להעביר את החיסכון שלך לגוף פנסיוני אחר מאותו סוג או לבחור במכשיר פנסיוני שונה לחלוטין.

אם תבחר לשנות את מסלול ההשקעה של החיסכון הפנסיוני שלך, אינך צריך לשלם עמלות.

המבוטח רשאי בכל עת לשנות גם את מסלול ההשקעה של קרנות החיסכון הפנסיוני בגוף הפנסיוני שבחר. אם הוא בוחר להעביר את חסכונותיו לגוף פנסיוני אחר מאותו סוג או בוחר במכשיר פנסיוני אחר לגמרי, הוא לא צריך לשלם עמלות.

כמו כן, המבוטח יכול לשנות את מסלול ההשקעה של כספי החיסכון הפנסיוני בגוף הפנסיוני שבחר. הוא יכול להעביר את החיסכון לגוף פנסיוני אחר מאותו סוג או לבחור במכשיר פנסיוני אחר לגמרי.

למבוטח עומדות שתי אפשרויות:

– העברת חסכונותיו לגוף פנסיוני אחר מאותו סוג.

– בחירת מכשיר פנסיוני שונה לחלוטין.

העובד המבוטח בקרן פנסיה מסוימת רשאי לעבור בכל עת לקרן פנסיה אחרת או לעבור לביטוח מנהלים או לקופת גמל.

העובד יכול לבחור מבין האפשרויות הבאות:

– מעבר לקרן פנסיה אחרת

– מעבר לביטוח מנהלים

– מעבר לקופת גמל

עובדים רשאים לשנות את קרן הפנסיה בה הם מבוטחים בכל עת. הם יכולים גם לעבור לקרן פנסיה אחרת או לעבור לביטוח מנהלים או לקופת גמל.

*מעבר בין גופים פנסיוניים וכן החלפת מסלולי השקעה עשויים לפגוע בזכויות שצבר העובד בהטבות אחרות שזכה להן בגוף הפנסיוני המקורי או במסלול ההשקעה המקורי שבו בחר.

מיתוס 4: יש לי כמה קרנות פנסיה אקבל כסף או קצבה מכולם?

השליטה ביידים שלך!

על מנת לקבל כסף מכל הקרנות הלא פעילות שלכם, עליכם לפנות למסלקה פנסיונית. מסלקות פנסיוניות פונות לחברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים אשר מאגדות כספים לא פעילים ועל ידי המידע מהדוח ואיש מקצוע נכון ניתן לאחד את הקרנות תחת קורת גג אחת. הם יוציאו לך דוח שמראה כמה כסף יש לך בכל הפנסיות הלא פעילות שלך. לאחר מכן תוכל לבקש סכום זה מכל קרן בנפרד אם תרצה בכך, או לאחד את הכל תחת קופה אחת.

על מנת לחסוך זמן, כסף ומאמץ, רצוי לאחד קרנות פנסיה.

ניתן לאחד לחשבון אחד קרנות פנסיה הרשומות באותה מסלקה פנסיונית. לאחר מכן, הכספים יועברו לחשבון היחיד והם ינוהלו יחד.

קרנות פנסיה מהוות חלק חשוב בתכנון פרישה.

קרנות פנסיה הן סוג של תוכנית פנסיה אישית המהווה כלי השקעה נדחים לטווח ארוך.

ניתן היום לאחד את כל הכספים הלא פעילים תחת קורת גג אחת על ידי הוצאת דוח ממסלקה פנסיונית. קרנות הפנסיה הפכו נגישות יותר הודות לטכנולוגיה זו והקלה על הפרטים לעקוב אחר החיסכון הפנסיוני שלהם.

המיתוס החמישי? קרן הפנסיה אינה חשבון בנק

קרן הפנסיה אינה חשבון בנק.

זוהי תפיסה שגויה נפוצה שיש להבהיר. קרן הפנסיה היא מאגר של כסף שאתה מפקיד לו כדי לחסוך לפנסיה. זה לא מתפקד כמו חשבון הבנק שבו אתה יכול למשוך כסף בכל עת.

בעת פרישתך, קרן הפנסיה תספק לך תשלומים חודשיים עבור הוצאות המחיה ועלויות הבריאות שלך.

לרוב האנשים יש שילוב של כספי פנסיה וחשבונות חיסכון, אבל חשוב לדעת מה ההבדל בין השניים.

קרן הפנסיה אינה חשבון בנק. זו השקעה שלא מנוהלת על ידי הממשלה.

קרן הפנסיה משקיעה במגוון נכסים, לרבות מניות, אג"ח ונדל"ן. החלטות השקעה מתקבלות על ידי מנהלי השקעות מקצועיים בעלי ניסיון של שנים בתחום זה, קרן הפנסיה משופעת גם מעליות / ירידות בשוק ההון.

*מסמך זה מיועד לשמש כחומר רקע בלבד

נתונים הכלולים במסמך זה צפויים להשתנות. מסמך זה אינו מהווה ייעוץ, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה או חיסכון בכל מוצר, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם. האמור במסמך זה אינו מהווה ייעוץ מס מכל סוג שהוא.

אין באמור בפרסום זה כדי להוות ייעוץ פנסיוני המותאם לנתוניך האישיים, לצרכיך ולהעדפותיך, ואין בו משום המלצה לביצוע עסקה כלשהי במוצר פנסיוני.

הנתונים הם לא נתונים רשמיים ולכן יכולים להשתנות בהתאם.

*אין באמור תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי או התחייבות להשגת תשואה או דירוג דומה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top